Lisanssız GES Kabul Eğitimi

Konya dahil 6 şehrin elektrik dağıtımından sorumlu Meram Elektrik Dağıtım A.Ş. (MEDAŞ), sektör paydaşlarına eğitim ve bilgilendirme çalışmaları kapsamında lisanssız güneş enerjisi santrallerinin kabulü ile ilgili eğitim gerçekleştirdi. Eğitimi her zaman ön planda tutan MEDAŞ, kurum içi eğitimlerin yanında sektör paydaşlarına da eğitim ve bilgilendirme çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda lisanssız güneş enerjisi santrallerinin kabul işlemleri ile ilgili Zoom üzerinden eğitim gerçekleştirildi. MEDAŞ Yenilenebilir Enerji ve Tesis Kabul Müdürü İlkay Yüksel ve Tesis Kontrol ve Kabul Başmühendisi Seyit Mehmet Büyük tarafından verilen eğitime sektör paydaşlarından yoğun talep ve katılım sağlandı.

lisanssız ges kabul eğitimi

Dağıtım hizmeti verilen Konya, Karaman, Aksaray, Niğde, Nevşehir ve Kırşehir illerinin, Türkiye’de güneş potansiyeli en yüksek iller arasında olması sebebiyle güneş enerjisi santral kurulumlarının yoğun olduğu hizmet bölgesinde 8 ay içerisinde 214 adet tesisin kabul işlemi gerçekleştirildi. Bu eğitimle; bu yıl yürürlüğe giren mevzuat ile beraber kabul başvuru ve saha süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hususların ilgililere aktarıldığı, böylelikle süreçlerin müşteri memnuniyeti adına daha hızlı ilerlemesinin ve daha hızlı sonuçlanmasının amaçlandığı aktarıldı.

Türkiye Elektrik İletim A.Ş. (TEİAŞ) Ekim 2020 Kurulu Güç Raporunu Yayınladı. Rapora göre, toplam kurulu güç 93.918,8 MW’ye ulaştı. 

TEİAŞ’ın aylık olarak yayınladığı kurulu güç raporuna göre, ekim ayında elektrik üretim kurulu gücü bir önceki aya göre 712 MW artış ile 93.918,8 MW değerine ulaştı.

Türkiye’deki lisanssız GES sayısı ise bir önceki aya göre 74 adet artarak 7.316’ya ulaşırken lisanslı santral dahil toplam GES adedi 7.347’ye ulaştı. Yılın ilk 10 ayında toplam 460 MW’lik güneş enerjisi santrali Türkiye’nin kurulu gücüne eklendi.

Yorumlar