Bağlantı ve Sistem Kullanım Yönetmeliğinde Değişiklik

resmi gazeteResmi Gazete'de Elektrik Piyasası Bağlantı ve Sistem Kullanım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.

Yapılan Yönetmelik değişikliğiyle;

- Dağıtım şirketlerinin bağlantı talebini karşılama süreleri, saha etüdü gerektirmeyen hallerde başvuru tarihinden itibaren yedi iş günü, saha etüdü gerektiren hallerde ise başvuru tarihinden itibaren on iş günü olarak değiştirilmiştir.

- Üretim tesislerine ilişkin, lisans almadan bağlantı ve sistem kullanım anlaşması yapılamamasıyla alakalı 31/12/2020 tarihine kadar dağıtım şirketlerinin uygun görüş vermeleri halinde bağlantı anlaşması yapılabileceğine yönelik esneklik getirilmiştir.

- Anlaşma kapsamında şebekeye bağlanacak üretim tesisinin dağıtım şirketi tarafından yapılması durumunda yatırım tutarı kadar teminat kullanıcıdan alınacaktır.

Yorumlar