Elektrik İletim ve Üretiminde Enerji Verimliliği

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji üretim ve iletiminde verimliliğin artırılmasını sağlayacak önlemler ve teknolojik gelişmeleri tartışmak üzere "Elektrik İletim ve Üretiminde Enerji Verimliliği Sempozyumu" düzenleyecek.

Sempozyuma ilişkin çağrı metni Bakanlığın sitesinde yayınlandı.

Metinde yer alan bilgilere göre, enerji verimliliği arz güvenliğinin temini, enerji girdilerindeki dışa bağımlılığın azaltılması, ekonomik büyüme ve iklim değişikliğiyle mücadele gibi çeşitli faydaları sebebiyle dünyada olduğu kadar Türkiye’de de enerji politikalarının önemli ayaklarından birini oluşturuyor.

Enerji tüketimini azaltmaya yönelik talep bazlı enerji verimliliği politikaları dışında, enerji üretim ve iletiminde verimliliğin artmasını sağlayacak önlemler ve teknolojik gelişmeler de enerji verimliliğine olumlu katkı sunuyor.

Bu kapsamda, elektrik iletim ve üretiminde enerji verimliliğini sağlamak amacıyla alınacak önlemler ve teknolojik gelişmeler, Bakanlık tarafından şubat ayında düzenlenecek sempozyumda ele alınacak.

Sempozyuma, Elektrik Üretim AŞ Genel Müdürlüğü (EÜAŞ) ve Türkiye Elektrik İletim AŞ Genel Müdürlüğü (TEİAŞ) tarafından teknik destek verilecek.

Sempozyumla, elektrik iletim ve üretiminde enerji verimliliğine ilişkin çalışmaların akademisyenler, kamu ve özel sektör temsilcilerinin bir araya geldiği bir ortamda paylaşılması ve tartışmaya açılması ile farklı paydaşların fikir alışverişi ile bir sinerji yaratılması hedefleniyor.

Elektrik İletim ve Üretiminde Enerji Verimliliği Sempozyumu'nda sunulacak bildirilerin santrallerde ekipman verimliliği ve operasyonel verimlilik, iletim ve dağıtım süreçlerinin optimizasyonu ve iletim ve dağıtım elemanlarında verimliliğin arttırılması ile batarya ve akıllı şebekeler gibi elektrik iletim ve üretiminde verimliliğe katkı sunacak teknolojik gelişmeler konularına odaklanması bekleniyor.

Sempozyum için bildiri özetinin 15 Ocak 2020'ye kadar iletilmesi gerekirken, Bildirim Kurulu kabul edilen özetleri 29 Ocak 2020'ye kadar duyuracak.

Şubat ayının ilk yarısında gerçekleştirilmesi planlanan sempozyumun net tarihi, Bakanlık sitesinde ayrıca ilan edilecek.

Kaynak: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı

Yorumlar