EPDK Başkanı Mustafa YILMAZ’ın Medaş Çagrı Merkezi Açılışı Konuşma Metni

Sayın Bakanım,
Sayın Enerji Komisyon Başkanım,
Sayın Valim, Belediye Başkanım,
Sayın Müsteşarım ,
MEDAŞ’ın, SEDAŞ’ın ve sektörümüzün değerli yöneticileri,
Kıymetli katılımcılar,
Sizleri şahsım ve Kurumum adına saygıyla selamlıyorum.4 hafta önce Denizli’de başlayan çağrı merkezleri açılışlarına bugün güzel Konya’mız da bir yenisini ekliyoruz.

Her konuşmamda söze bu açılışlara katılmaktan duyduğum memnuniyeti dile getirerek başlıyorum.
Çünkü Sayın Bakanımızın tüketici memnuniyeti konusunda ortaya koyduğu vizyon için dağıtım şirketlerinin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmeye hazır olduğunu görüyoruz. Sektörümüzün tüketici memnuniyeti için elini taşın altına koyduğuna şahitlik ediyoruz… İstihdama da katkı yapan çağrı merkezlerinin; kaliteli hizmet anlayışı ile hem vatandaşlarımıza hem de şirketlerimize kazandıracağına inanıyoruz.

Sayın Bakanım,
Değerli katılımcılar,
Enerji Düzenleyicileri Bölgesel Birliği ERRA’nın 15. Enerji  Yatırım ve Düzenleme Konferansı için 4 gün boyunca Kurul üyesi arkadaşlarımla Slovakya’daydık… Orada yaptığımız görüşmelerde sıkça duyduğumuz bir gerçeği yeniden müşahede etme fırsatımız oldu.

Türkiye’nin enerji dünyasındaki rolü her geçen gün daha da güçleniyor. Ve Türkiye bölgesel enerji politikaları açsından artık sözü daha fazla dinlenmesi gereken, rolünü dünya barışı için oynayan, vazgeçilmez bir ülke konumuna ulaştı. Bu gerçek tüm görüşmelerimizde muhataplarımız tarafından bize ifade ediliyor. Tabii bu durum bizi tembelliğe değil daha fazla çalışmaya motive ediyor. Çünkü Türkiye’nin kısa sürede aldığı bu mesafe sektörde yer alan her oyuncunun, her yöneticinin sorumluluğunu daha da arttırmaktadır. Enerjide bölgesel bir aktör olma yolunda ilerleyen Türkiye’nin kendi piyasalarındaki enerji sorunlarını da asgari düzeye indirmesi gerekmektedir. Özellikle müşteri memnuniyeti konusunda da Avrupa standartlarının üzerine çıkmamamız için hiçbir gerekçe yoktur.
Çünkü tüketicinin “asıl patron” olduğu elektrik piyasasında hizmet kalitesi asla ikinci plana itilemez.
Bu yüzden çağrı merkezlerine büyük önem atfediyoruz. Bu yüzden vatandaşlarımızın en az %95’inin çağrı merkezlerine ulaşmasına imkan tanıyacak bir alt yapı kurulmasını ön gördük. Bu yüzden vatandaşlarımızın bu çağrı merkezlerini aradıklarında 45 saniye içerisinde karşılarında bir muhatap bulmalarını zorunlu kıldık. Unutulmamalıdır ki EPDK tüketici odaklı bir kurumdur.

Kurum olarak asli görevimiz, elektrik enerjisinin kesintisiz, kaliteli ve ekonomik olarak tüketicilere temin edilmesi için düzenleme ve denetim yapmaktır. Biz tüm dağıtım şirketlerinden çağrı merkezleri ile ilgili belirlediğimiz kriterlere uygun çalışmalarını… Hatta belirlediğimiz kriterlerden daha üstün performans sergileyerek müşteri memnuniyeti konusunda birbirleri ile rekabet içerisinde olmalarını bekliyoruz.

Tüketicilerimiz memnun oldukça, onu memnun eden şirketler de kazanacak… Tüketicilerimiz mağdur oldukça ya da üzüldükçe onları üzen şirketler de üzülecek ve kaybedecektir. Ben tüm dağıtım şirketlerimizin üzerine düşen sorumluluğu layıkıyla yerine getireceğine inanıyorum. Çağrı merkezlerinin bu kadar kısa sürede açılması ve faaliyete geçmesi de bunun ilk işaretidir. Ancak çağrı merkezlerinde telefon başında bekleyen operatör kardeşimiz de… Vatandaşın sorununu çözmek için sahada görev yapan mühendis arkadaşımız da… Tüketici memnuniyeti için yatırım yapan, istihdam sağlayan şirket yöneticilerimiz de unutmamalıdır ki: "asıl iş şimdi başlıyor" İnşallah bu süreci kamu – özel sektör işbirliği ile başarılı bir şekilde sürdürecek ve vatandaşımızın hak ettiği hizmet kalitesini el birliği ile yakalayacağız. MEDAŞ  Çağrı merkezinin ülkemiz ve sektörümüz için hayırlı olmasını diliyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Kaynak: EPDK

Yorumlar